У зв’язку з поширенням в нашому суспільстві такого явища, як кібербулінг, або інтернет-насильство, варто знати:
Як вберегти дитину від комп’ютерної залежності
Відповіддю на це запитання є можливість отримувати в реальному житті те, що їй може дати віртуальний світ, тоді дитина буде захищена від комп'ютерної та інших видів залежностей.
Отже, для дітей важливим є:
— яскраве, насичене, цікаве життя;
— можливість відчувати азарт і ризик;
— можливість виражати агресію прийнятним способом;
— можливість грати і реалізовувати свою цікавість;
— можливість повноцінно спілкуватися з батьками й однолітками.
1. Привчайте дитину правильно ставитися до комп'ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.
2. Не дозволяйте дитині у віці 3-5 років грати у комп'ютерні ігри.
3. Розробляйте з дитиною правила роботи за комп'ютером: 20 хв. комп'ютерної гри, З0 хв. заняття іншими видами діяльності.
4. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп'ютера.
5. Не дозволяйте дитині грати в комп'ютерні ігри перед сном.
6. Домовляйтеся з дитиною виконувати ці правила.
7. Обговорюйте з дитиною покарання у разі, якщо дитина порушить домовленість.
8. Помічайте, коли дитина дотримується ваших вимог, обов'язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином закріплюється бажана поведінка.
9. Не використовуйте комп'ютер як засіб для заохочення дитини. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома комп'ютер не повинен стати компенсацією.
10. Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образа, агресія тощо), і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення за комп'ютерною грою.
1. Спостерігайте за поведінкою дитини під час її спілкування з друзями, якщо вони ще залишилися. Не залишайте без уваги телефонні розмови дитини, диски з іграми, які вона приносить від знайомих.
2. Звертайте увагу на ігри, в які грає ваша дитина, тому що деякі з них можуть стати причиною її безсоння, роздратованості, агресії, специфічних страхів.
3. Обмежуйте час роботи за комп'ютером. Різко забороняти працювати на комп'ютері не можна. Якщо дитина схильна до комп'ютерної залежності, вона може проводити за ним дві години в будні дні і три у вихідні. Обов'язково з перервами.
4. Запропонуйте інші можливості проведення часу. Спробуйте скласти список справ, якими можливо зайнятися у вільний час. Бажано, щоб у списку були сумісні заходи (походи в кіно, на природу, настільні ігри тощо).
5. Не дозволяйте дитині розважатися в комп'ютерному клубі вночі.
6. Навчайте дитину критично ставитися до комп'ютерних ігор, показуючи, що це мала частина доступних розваг, що життя різноманітне, а гра не замінить спілкування.
7. У випадку, якщо ви не можете самостійно вирішити цю проблему, звертайтесь до психолога і в спеціалізовані психологічні центри.
1.Підтримуйте схильність дитини до творчості і виявляйте співчуття до невдач. Уникайте несхвальних оцінок її творчих ідей
2.Будбте терпимі до дивних ідей, поважайте допитливість, запитання й теорії дитини, навіть якщо вони здаються дивними і абсурдними.
3.Давайте дитині побути самій і дозволяйте, якщо вона того хоче, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може пригальмувати творчість.
4.Допомагайте дитині у задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, любові, поваги до себе та оточення)
5.Виявляйте симпатію до її перших незграбних спроб висловлювати свої ідеї словами і робити їх таким чином зрозумілими оточенню
6.Знаходьте слова підтримки для нових творчих здобутків дитини, уникайте критики перших спроб – хоч якими невдалими вони були б. Ставтеся до них з теплом: малюк прагне творити не лише для себе, а й для тих, кого любить
7.Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу, допомагаючи дитині уникнути суспільного несхвалення
Всі ми знаємо , що наше життя сповнене стресів та постійними перевантаженнями. Відомо , що стреси в наш час називають «хворобою століття». Для того , щоб стрес не став проблемою вашого життя , дотримуйтесь наступних рекомендацій.
- постійно працюйте над вихованням почуттів дітей;
- допомагайте обдарованим учням сформувати адекватну самооцінку, «Я-концепцію»;
- забезпечувати сприятливу емоційну атмосферу;
- спрямовуйте енергію обдарованих дітей у потрібному напрямі;
- дотримуйтесь порядку й дисципліни;
- для активізації діяльності використовуйте метод дослідження;
- розвивайте здібності дітей;
- привчайте обдарованих учнів працювати в колективі;
- заохочуйте дітей, це стимулює їх;
- тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей.
- створіть сприятливу психологічну атмосферу;
- підтримуйте творчі здібності дитини й співчувайте раннім невдачам;
- виявляйте повагу до цікавості дитини;
- підтримуйте самостійність, надмірна опіка приводить до обмеження творчості;
- допомагайте дитині формувати систему цінностей;
- допомагайте дитині цінувати у собі творчу особистість;
- допомагайте дитині краще пізнати себе
1. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.
3. Не підганяйте її, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому не має.
4. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.
5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: « Дивись, поводься гарно!», « Щоб не було поганих оцінок!» тощо. У дитини попереду важка праця.
6. Зустрічайте дитину спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитись ( згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня ).
7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.
8. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
9. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.
10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.
11. При спілкуванні не вживайте вислову: « Якщо ти будеш добре вчитись, то…», Часом умови ставляться важкі – і тоді ви опиняєтеся у незручному становищі.
12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
13. У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий настрій. Найчастіше це об’єктивні показники втоми перевантаження.
15. Пам’ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.
16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день – і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її.
1. Застосовуйте раніше невизнані або не використані можливості дитини.
2. Підтримуйте бажання дитини працювати самостійно.
3. Не втручайтесь в творчий процес сина чи доньки.
4. Давайте дитині свободу вибору галузі та методів досягнення мети.
5. Створюйте умови для конкретного втілення творчих ідей дитини.
6. Заохочуйте дитину до участі в груповому творчому процесі.
7. Приєднуйтесь до роботи над проектами, запропонованими самою дитиною.
8. Не тисніть на дитину, створюйте невимушену, вільну атмосферу.
9. Схвалюйте результати діяльності сина або доньки в певній галузі, пропонуйте випробувати себе в інших сферах діяльності.
10. Підкреслюйте позитивне значення індивідуальних можливостей дитини.
11. Розвивайте потенційні можливості дитини, якщо вона в чомусь відстає.
12. Підтримуйте своїм авторитетом дитину.
13. Створюйте ситуації, в яких ваша дитина, що не виявляла особливих успіхів в навчанні. матиме можливість тісно спілкуватись із більш здібною дитиною.
14. Залучайте дитину до фантазування, і, по можливості, допомагайте втілювати в життя навіть самі неймовірні фантазії.
15. Виявляйте терпиме ставлення (принаймі тимчасово) до можливого безладдя у зв’язку з творчою роботою дитини.
16. Заохочуйте максимальне залучення дитини до спільної творчої діяльності зі старшими дітьми.
17. Постійно переконуйте дитину, що ви для неї є однодумцем, а не опонентом.
18. Не соромтесь висловлювати свою думку чи давати поради, але й не наполягайте
на них.
19. Не насміхайтесь навіть над самими неймовірними фантазіями чи мріями вашої дитини.
20. Цінуйте, поважайте та пишайтесь своє дитиною і обов’язково демонструйте своє позитивне, схвальне ставлення.