• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Соціально-психологічна служба

Територія обслуговування школи

Корисні посилання

/Files/images/полоса.JPG

КОНЦЕПЦІЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЕКСПОЗИЦІЇ «ПРИДИВИСЬ»

ПРИУРОЧЕНА ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДНЯ БОРОТЬБИ З ТОРГІВЛЕЮ ЛЮДЬМИ

/Files/images/1a23-24/придивись.png

План заходів протидії булінгу на 2023-2024 н.р.

/Files/images/полоса.JPG

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОЛИК ПРО БУЛІНГ


СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОЛИК "МАЛЕНЬКІ ВЧИНКИ - ТЕЖ ВЕЛИКІ"


До уваги дітей та дорослих!

Практичний психолог Орлова Ольга Юріївна: тел. +38 095 631 18 93

У зв’язку з поширенням в нашому суспільстві такого явища, як кібербулінг, або інтернет-насильство, варто знати:

Якщо Вам погрожують, варто звернутися за допомогою до дорослих: адміністрації школи, педагогів, батьків, психолога та соціолога або за телефоном Національної дитячої «гарячої» лінії ГО «Ла-Страда-Україна»:0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) або 116 111(безкоштовно з мобільних операторів).

При виявленні суїцидальних спільнот в соціальних мережах рекомендовано негайно повідомляти Департамент кіберполіції Національної поліції України за номером гарячої лінії: 044 374 37 21 з 8-45 до 19-30 (в робочі дні), чи за електронною адресою: https://www.cybercrime.gov.ua (цілодобово).

Поради психолога

Як вберегти дитину від комп’ютерної залежності

Відповіддю на це запитання є можливість отримувати в реальному житті те, що їй може дати віртуальний світ, тоді дитина буде захищена від комп'ютерної та інших видів залежностей.

Отже, для дітей важливим є:

— яскраве, насичене, цікаве життя;

— можливість відчувати азарт і ризик;

— можливість виражати агресію прийнятним способом;

— можливість грати і реалізовувати свою цікавість;

— можливість повноцінно спілкуватися з батьками й однолітками.

Рекомендації для профілактики комп’ютерної залежності

1. Привчайте дитину правильно ставитися до комп'ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

2. Не дозволяйте дитині у віці 3-5 років грати у комп'ютерні ігри.

3. Розробляйте з дитиною правила роботи за комп'ютером: 20 хв. комп'ютерної гри, З0 хв. заняття іншими видами діяльності.

4. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп'ютера.

5. Не дозволяйте дитині грати в комп'ютерні ігри перед сном.

6. Домовляйтеся з дитиною виконувати ці правила.

7. Обговорюйте з дитиною покарання у разі, якщо дитина порушить домовленість.

8. Помічайте, коли дитина дотримується ваших вимог, обов'язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином закріплюється бажана поведінка.

9. Не використовуйте комп'ютер як засіб для заохочення дитини. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома комп'ютер не повинен стати компенсацією.

10. Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образа, агресія тощо), і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення за комп'ютерною грою.

Якщо ви помітили ознаки залежної комп'ютерної поведінки у дитини, дотримуйтесь рекомендацій:

1. Спостерігайте за поведінкою дитини під час її спілкування з друзями, якщо вони ще залишилися. Не залишайте без уваги телефонні розмови дитини, диски з іграми, які вона приносить від знайомих.

2. Звертайте увагу на ігри, в які грає ваша дитина, тому що деякі з них можуть стати причиною її безсоння, роздратованості, агресії, специфічних страхів.

3. Обмежуйте час роботи за комп'ютером. Різко забороняти працювати на комп'ютері не можна. Якщо дитина схильна до комп'ютерної залежності, вона може проводити за ним дві години в будні дні і три у вихідні. Обов'язково з перервами.

4. Запропонуйте інші можливості проведення часу. Спробуйте скласти список справ, якими можливо зайнятися у вільний час. Бажано, щоб у списку були сумісні заходи (походи в кіно, на природу, настільні ігри тощо).

5. Не дозволяйте дитині розважатися в комп'ютерному клубі вночі.

6. Навчайте дитину критично ставитися до комп'ютерних ігор, показуючи, що це мала частина доступних розваг, що життя різноманітне, а гра не замінить спілкування.

7. У випадку, якщо ви не можете самостійно вирішити цю проблему, звертайтесь до психолога і в спеціалізовані психологічні центри.

Як допомогти дитині виявити здібності

Рекомендації для батьків

1.Підтримуйте схильність дитини до творчості і виявляйте співчуття до невдач. Уникайте несхвальних оцінок її творчих ідей

2.Будбте терпимі до дивних ідей, поважайте допитливість, запитання й теорії дитини, навіть якщо вони здаються дивними і абсурдними.

3.Давайте дитині побути самій і дозволяйте, якщо вона того хоче, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може пригальмувати творчість.

4.Допомагайте дитині у задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, любові, поваги до себе та оточення)

5.Виявляйте симпатію до її перших незграбних спроб висловлювати свої ідеї словами і робити їх таким чином зрозумілими оточенню

6.Знаходьте слова підтримки для нових творчих здобутків дитини, уникайте критики перших спроб – хоч якими невдалими вони були б. Ставтеся до них з теплом: малюк прагне творити не лише для себе, а й для тих, кого любить

7.Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу, допомагаючи дитині уникнути суспільного несхвалення

ПАМ’ЯТАЙТЕ! Дитина, позбавлена позитивного творчого виходу, може спрямувати свою енергію у зовсім небажаному напрямку

Рекомендації педагогам «Як протистояти стресу?»

Всі ми знаємо , що наше життя сповнене стресів та постійними перевантаженнями. Відомо , що стреси в наш час називають «хворобою століття». Для того , щоб стрес не став проблемою вашого життя , дотримуйтесь наступних рекомендацій.

  • Розповідайте про ваші проблеми близьким та друзям : це допоможе знайти вихід із ситуації.
  • Плануйте свій робочий день , рівномірно розподіляйте навантаження.
  • Навчіться керувати своїми емоціями , не гнівайтесь на рідних.
  • Більше спілкуйтесь з друзями.
  • Знайдіть собі хобі до душі , окрім роботи.
  • Частіше усміхайтеся , навіть якщо вам не дуже хочеться , це позитивно впливає на імунну систему людини.
  • Використовуйте агресивну енергію у мирних цілях.
  • Слідкуйте за своїм здоров,ям , дотримуйтесь режиму дня і харчування , не забувайте про відпочинок.
  • Зараз існує безліч різноманітних систем аутотренінгу. Зрозуміло , щоб опанувати їх , потрібно багато часу та терпіння , якого у педагогів обмаль. Крім того треба володіти спеціальними навичками. Але щоб засвоїти кілька формул для самозаспокоєння багато зусиль докладати не потрібно.

Тож бажаємо вам успіхів на шляху до самовдосконалення!

Пам’ятка для батьків

  • Якщо дитина зростає в атмосфері критики, вона вчиться засуджувати.
  • Якщо дитина зростає в атмосфері ворожнечі, вона вчиться боротися
  • Якщо над дитиною глумляться, вона стає соромливою.
  • Якщо дитина живе під страхом, вона стає боязкою.
  • Якщо дитину постійно соромлять, вона звикає почуватися винною.
  • Якщо дитина зростає у толерантному середовищі, вона вчиться бути терплячою.
  • Якщо дитину часто підбадьорюють, вона вчиться впевненості.
  • Якщо дитина зростає в сфері прийняття, вона вчиться любові.
  • Якщо дитина зростає в атмосфері похвали, вона вчиться любити саму себе.
  • Якщо дитина зростає з визначенням, вона усвідомлює, що добре мати мету.
  • Якщо дитина живе у чесному середовищі, вона приходить до розуміння, що таке правда.
  • Якщо дитина живе у справедливому середовищі, вона вчиться бути справедливою.
  • Якщо дитина почувається безпечно, вона вчиться довіряти собі і тим, хто біля неї.
  • Якщо дитина оточена приязню, вона вчиться спостерігати світ як гарне місце, щоб жити, любити і щоб її любили.

Пам’ятка вчителям обдарованих дітей

- постійно працюйте над вихованням почуттів дітей;

- допомагайте обдарованим учням сформувати адекватну самооцінку, «Я-концепцію»;

- забезпечувати сприятливу емоційну атмосферу;

- спрямовуйте енергію обдарованих дітей у потрібному напрямі;

- дотримуйтесь порядку й дисципліни;

- для активізації діяльності використовуйте метод дослідження;

- розвивайте здібності дітей;

- привчайте обдарованих учнів працювати в колективі;

- заохочуйте дітей, це стимулює їх;

- тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей.

Рекомендації батькам обдарованих дітей:

- створіть сприятливу психологічну атмосферу;

- підтримуйте творчі здібності дитини й співчувайте раннім невдачам;

- виявляйте повагу до цікавості дитини;

- підтримуйте самостійність, надмірна опіка приводить до обмеження творчості;

- допомагайте дитині формувати систему цінностей;

- допомагайте дитині цінувати у собі творчу особистість;

- допомагайте дитині краще пізнати себе

Загальні поради батькам першокласників.

1. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

3. Не підганяйте її, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому не має.

4. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.

5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: « Дивись, поводься гарно!», « Щоб не було поганих оцінок!» тощо. У дитини попереду важка праця.

6. Зустрічайте дитину спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитись ( згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня ).

7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.

8. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

9. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.

10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.

11. При спілкуванні не вживайте вислову: « Якщо ти будеш добре вчитись, то…», Часом умови ставляться важкі – і тоді ви опиняєтеся у незручному становищі.

12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий настрій. Найчастіше це об’єктивні показники втоми перевантаження.

15. Пам’ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.

16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день – і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її.

Рекомендації батькам
щодо розвитку творчих здібностей дитини

1. Застосовуйте раніше невизнані або не використані можливості дитини.

2. Підтримуйте бажання дитини працювати самостійно.

3. Не втручайтесь в творчий процес сина чи доньки.

4. Давайте дитині свободу вибору галузі та методів досягнення мети.

5. Створюйте умови для конкретного втілення творчих ідей дитини.

6. Заохочуйте дитину до участі в груповому творчому процесі.

7. Приєднуйтесь до роботи над проектами, запропонованими самою дитиною.

8. Не тисніть на дитину, створюйте невимушену, вільну атмосферу.

9. Схвалюйте результати діяльності сина або доньки в певній галузі, пропонуйте випробувати себе в інших сферах діяльності.

10. Підкреслюйте позитивне значення індивідуальних можливостей дитини.

11. Розвивайте потенційні можливості дитини, якщо вона в чомусь відстає.

12. Підтримуйте своїм авторитетом дитину.

13. Створюйте ситуації, в яких ваша дитина, що не виявляла особливих успіхів в навчанні. матиме можливість тісно спілкуватись із більш здібною дитиною.

14. Залучайте дитину до фантазування, і, по можливості, допомагайте втілювати в життя навіть самі неймовірні фантазії.

15. Виявляйте терпиме ставлення (принаймі тимчасово) до можливого безладдя у зв’язку з творчою роботою дитини.

16. Заохочуйте максимальне залучення дитини до спільної творчої діяльності зі старшими дітьми.

17. Постійно переконуйте дитину, що ви для неї є однодумцем, а не опонентом.

18. Не соромтесь висловлювати свою думку чи давати поради, але й не наполягайте

на них.

19. Не насміхайтесь навіть над самими неймовірними фантазіями чи мріями вашої дитини.

20. Цінуйте, поважайте та пишайтесь своє дитиною і обов’язково демонструйте своє позитивне, схвальне ставлення.

Кiлькiсть переглядiв: 1176