Ви знаходитесь тут:
- Головна
- Музей школи
Музей історії
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 Смілянської міської ради Черкаської області
Музей історії Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 Смілянської міської ради Черкаської області.
Профіль музею - історичний (історії школи)
Адреса музею - вул. Рєпіна, 47 м. Сміла Черкаської області, тел. № 3-64-13
Музей відкрито 20.06.2008. Створення музею приурочено до 25-річниці заснування школи, як осередку культурно-освітньої та науково-дослідної роботи, призначеної для вивчення, збереження та використання історії відкриття, результативності роботи навчального закладу, відродження історії освіти школи та прилучення учнівської молоді до надбань національної і світової історико-культурної спадщини, формування освіченої розвиненої особистості та сприяння вихованню у неї патріотизму, поваги до шкільних традицій. (Наказ по ЗОШ №11 від 26.04. 2007 )
Основні завдання музею
- Збереження, вивчення та примноження історії створення та розвитку навчального закладу;
- збереження та примноження шкільних традицій, які напрацьовані учнівсько- педагогічним колективом школи;
- формування в молоді почуття патріотизму, соціально-громадського досвіду;
- залучення школярів до пошукової, краєзнавчої, дослідницької роботи;
- розширення і поглиблення загальноосвітньої та професійної підготовки молоді засобами позакласної роботи;
- упровадження активних форм роботи з школярами;
- проведення культурно-освітньої роботи серед учнів школи, батьків, жителів мікрорайону.
Основні напрями діяльності музею
- культурно-освітня діяльність;
- науково-дослідна діяльність;
- комплектування музейних зібрань;
- експозиційна робота.
Форми роботи, проведені за час функціонування музею
- зустрічі з випускниками школи різних поколінь, визначними людьми, ветеранами педагогічної праці;
- оглядові екскурсії;
- загальношкільні акції (соціальне проектування);
- інтерактивне опитування;
Одним із найбільш вдалих експериментів в музейній справі стало впровадження інноваційних моделей презентаційних екскурсій .

Окрім екскурсоводів, які ведуть екскурсію і просто викладають певні факти, є екскурсоводи, які “оживляють” розповіді “монологами від першої особи”.
Під час викладу інформації екскурсоводи висвітлюють найбільш яскраві моменти життя особистості, тому відвідувачі краще сприймають матеріал, коли в хід екскурсії включається дитина, яка розказує про людину так, наче це вона сама.
Спілкування починається з представлення, потім іде розповідь і , що важливо, екскурсанти можуть задати запитання екскурсоводу, як до живої людини.
Найефективнішим такий прийом є при висвітленні подій, коли діти хочуть знати про нагороди, місця, де відбувалися події, а також під час тематичних екскурсій «На сторінках сайту", «Творці мудрості і добра».
Цьому передує дуже змістовна робота по вивченню біографії людини, та якісна підготовка того, хто виконує роль особи, про яку йде мова. Обов’язковою умовою підготовки є проведення широкого спектру досліджень та систематизації матеріалу, по можливості особисте спілкування з людиною чи її родичами , що допоможе відобразити манеру спілкування, особливості рис характеру.
В сучасних умовах однією з найефективніших форм роботи є проектування. Тому перед координаційною радою музею та кожним класом зокрема, у найближчий час стоїть завдання – робота над проектом “Історія школи в особах”. Проект плануємо завершити до кінця вересня 2012 року. Він буде присвячений 30- літтю з дня відкриття школи.
Сам проект поділено на кілька етапів. Поштовхом до вибору проблеми дослідження стала недостатня архівна база Музею історії школи щодо конкретних людей, які працювали в школі, чи є ветеранами педагогічної праці,а також про видатних випускників школи.
Пошуково - дослідницька робота
- Спрямована на систематичне поповнення фонду музею шляхом проведення зустрічей із жителями мікрорайону, які брали участь у будівництві школи;
- вчителями, які працювали з моменту відкриття школи;
- випускниками, які зберігають традиції закладу та примножують його славу;
- Здійснення обліку музейних предметів, забезпечення їх збереження;
- створення, поповнення стаціонарних експозицій та виставок;
- безпосередня участь у заходах, що проводяться на базі школи.
Очікувані результати
- Створити архівну добірку у вигляді систематизованої папки-портфоліо, де містяться матеріали про всіх ветеранів педагогічної праці з загальною інформацією ;
- індивідуальні папки, з фотографіями, спогадами, побажаннями;
- розпочати створення бази данних про випускників школи , які займають активу життєву позицію та стали відомими в різних сферах суспільного життя;
- створити добірку про вчителів школи, які є випускниками школи;
- узагальнити відомості про вчителів, які мають наукові та педагогічні звання.
Загальна кількість експонатів - 324 (триста двадцять чотири), з них:
- Фото, документи та спогади вчителя фізичної культури, заслуженого тренера України Гулі Анатолія Яковича.
- Кубки, грамоти та інші нагороди, які отримував педагогічний та учнівський колективи школи.
Експозиційні розділи:
- «Історія заснування, будівництва та відкриття школи №11».
- «Сіячі розумного, доброго, вічного».
- «Історія дитячих організацій закладу».
Постійний актив музею – 12 учнів
- а) Голова громадської Ради - Каратай Ольга Василівна – освіта вища, педагог–організатор ЗОШ №11
- б) кількісний склад громадської Ради - 5 осіб.
- в) відповідальний - керівник гуртка «Шкільний часопис» Хижкіна Людмила Борисівна, освіта вища, ЗОШ №11
- г) Кількість громадських екскурсоводів – 7 осіб.
Відповідальний - керівник гуртка «Шкільний часопис» - Хижкіна Людмила Борисівна
Кiлькiсть переглядiв: 1482