Інклюзивна освіта дає можливість усім учням у повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.
Інклюзивне навчання— це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта— це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
· Діти навчаються разом у звичайній школі.
· Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
· Діти отримують можливість жити разом з батьками.
· Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
· Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
· У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
· Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
· вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
· вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
· вчаться співробітництву;
· вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
· Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
· Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
· Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
· Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
· Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
· Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
· Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.