/Files/images/місячник.jpgДорожня карта

місячника педагогічної майстерності

Педагогічні читання " Педагогічна мудрість етнопедагогіки"


З давніх-давен в Україні передається народна притча: "Якщо твої плани розраховані на рік — сій жито, якщо на десятиліття — саджай дерево, якщо на віки — виховуй дітей". Той, хто вміє виховати порядну, чесну людину, здавна вважається найкращим майстром на землі — таку думку стверджує народна мудрість.

Саме про мудрість ЕТНОПЕДАГОГІКИ - національної системи виховання дітей - відбулася розмова під час ПЕДАГОГІЧНИХ ЧИТАНЬ 07.02.2018 року в рамках Місячника педагогічної майстерності. Було наголошено, що повноцінну, цілісну, національно свідому особистість з почуттям власної гідності, з високими моральними якостями можливо виховати тільки завдяки правильно організованій системі вивчення національних ідеалів, традицій, звичаїв. А ця система має формуватися з національного світогляду, філософії народу, національної ідеології.

Щоб "оживити" теорію питань, були підібрані відеоролики про прислів'я, приказки, народні традиції, звучали пісні про батьків, родину, колискові і, звичайно соціальні відеоролики про значення батьківської педагогіки. Завдяки спільним інтересам педагогів був сплетений символічний ВІНОЧОК ІДЕЙ - символ українського життя.

Педагогічні читання - одна з продуктивних форм методичної роботи з підвищення професійної компетентності педагогів, що дозволяє вивчити й перейняти перспективний педагогічний досвід, обговорити актуальні проблеми освітньої практики, визначити шляхи їх вирішення, крок для створення науково-методичного простору для об'єднання педагогів з метою подальшої співпраці, акумуляції ідей і поєднання можливостей.

/Files/images/P2070182.JPG

ДЛЯ ЧОГО ЛЮДИНІ СЕРЦЕ?

БІНАРНИЙ УРОК. УРОК-ДИСПУТ

Для чого людині серце? Ви скажете: щоб жити! А інші скажуть: щоб любити й бути саме людиною! Щоб підвести до спільного знаменника, у 5 А класі й пройшов бінарний урок з української літератури та біології. Форма проведення - УРОК - ДИСПУТ, на якому дві групи учнів добирали власні аргументи значущості серця в житті людини.

Матеріалом для дослідження групи літературознавців та вчителя української літератури ШЕВЧЕНКО ГАЛИНИ ВАСИЛІВНИ стала чудова казка А. Дімарова "ДЛЯ ЧОГО ЛЮДИНІ СЕРЦЕ. Учні не тільки читали за ролями та обговорювали вчинки дерев'яного чоловічка, а й створили власні ілюстрації до твору. Найяскравішими були роботи ЦІНЧЕНКО Каріни, ПАВЛЕНКО Софії, ЛУКАША Олексія, ХОДИРЕВА Мирослава, КРАМАРЕНКО Тетяни., ЦАРЕНКО Юлії.

Група науковців-біологів під керівництвом вчителя біології ПЛУЖНИК ЛІНИ АНАТОЛІЇВНИ підготувала цікаву інформацію про серце як орган людини. Виявляється, серце в людини, як її кулак, але за хвилину перекачує від 5 ло 30 літрів крові. Є квіти, схожі на серце, наприклад, децентра, або по-народному розбите серце. Якщо звести губи, то контур буде схожий на серце... Найактивнішими дослідниками були ГАНДЗЮК Максим, БОНДАРЕНКО Вадим, КРАМАРЕНКО Тетяна.

Чи може людини жити після того, як у неї зупинилося серце? Ні, скажете ви. Так, сказали учні 5 А класу: адже людина із добрим серцем живе довго у пам'яті людей, тому що серце - це не тільки орган людини, а й осереддя найважливіших почуттів: любові, співчуття, доброти, милосердя...

/Files/images/урок 5а.jpg

НЕ КАЖИ НЕ ВМІЮ, А КАЖИ - НАВЧУСЯ !
Урок літературного читання у 4 А класі

На сучасному етапі перед учителем постає складне завдання втримати інтерес учня до навчання і сприяти його подальшому розвитку. Не просто навчити учня знанням, а навчити школяра вчитись, пробудити в ньому ту жагу до знань, яка буде його супроводжувати усе його життя.

Одним із таких методом і виступає ІНСЦЕНІЗАЦІЯ. Вона є не тільки ефективним засобом засвоєння нового матеріалу, а й сприяє розвитку пізнавальної самостійності, творчих здібностей, уяви учня, розширює його знання про світ. Саме ІНСЦЕНІЗАЦІЯ стала головним інтерактивним методом, використаним у 4 А класі під час уроку літературного читання.

Учитель СІДЕНКО АЛЛА ІВАНІВНА спонукала дітей виявити свої акторські здібності, добираючи інтонацію до кожного героя казки Лесі Українки "Біда навчить": доброзичливу, насмішкувату, зневажливу, поважну, співчутливу, войовничу..

На етапі рефлексії учні усвідомлено сформулювали головну мораль казки: МУДРИМ НІХТО НЕ ВРОДИВСЯ, А НАВЧИВСЯ. НЕ КАЖИ НЕ ВМІЮ, А КАЖИ - НАВЧУСЯ.

/Files/images/урок4а.jpg

ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ БАЖАННЯ І ВМІННЯ ВЧИТИСЯ

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК у 1 класі є потужним стимулятором розумової діяльності дитини. Учень починає аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв’язки між предметами та явищами. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальних інтересів учнів, на особисту значимість матеріалу для дитини.

На уроці у 1 Б класі вчитель МАКУШЕВА НАТАЛІЯ АНАТОЛІІВНА на основі інтеграції навчальних дисциплін навчання грамоти та природознавства яскраво показала головний принцип НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ – зв’язок із життям, що дає можливість всебічно розвивати учнів.

/Files/images/урок1б.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 416